پولشویی چیست؟ چرا ایران در لیست سیاه FATF قرار دارد؟
نوشته شده توسط : آداس

پولشویی چیست؟ و چرا ایران در لیست سیاه FATF قرار دارد؟ برای کاهش ریسک انتقال پول به بریتانیا، صرافی های مجاز در بریتانیا باید به صورت قانونی عمل کنند.

آیا تاکنون درگیر پولشویی بوده اید یا چرا ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفته است؟ پاسخ به این دو سوال و الزامات باعث می شود روند قانونی ارسال پول به انگلستان دستخوش تغییرات و تغییرات زیادی شود.

اگر شما یکی از مشتریان محترم ما در بورس اوراق بهادار انگلستان هستید، باید بدانید که برای انجام معاملات خود باید مدارک شناسایی معتبر جهت احراز هویت برای انتقال پول به انگلستان ارائه دهید و احراز هویت مشتری یکی از این موارد است. الزامات مبارزه با پولشویی و تروریسم مبارزه با پولشویی.

پولشویی چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید؛ پولشویی عمل یا فرآیندی است که طی آن پول های حاصل از فعالیت های غیرقانونی، غیرقانونی و مجرمانه وارد سیستم خوب اقتصادی شده و به دارایی هایی تبدیل می شود که از روش های قانونی و قانونی اقتصادی به دست آمده است. بنابراین، پس از پولشویی، منشا پول پنهان می ماند.

بیشتر بخوانید: قیمت پوند امروز

چرا به این عمل پولشویی می گویند؟

در گذشته ای نه چندان دور فعالیت های غیرقانونی مافیا و باندها مانند قاچاق، قمار، اخاذی و ... در اقتصاد سیاه انجام می شد.

از این رو گروهی از مجرمان برای شستشوی عواید حاصل از فعالیت های غیرقانونی اقدام به خرید دستگاه های سکه شویی کرده و این پول سیاه را وارد چرخه اقتصاد رسمی کردند.

از آنجایی که کنترل درآمد این خشکشویی ها به دلیل نوع فعالیت آنها تقریبا غیرممکن بود و هیچ راهی برای کنترل درآمد آنها وجود نداشت، پول سیاه به راحتی شسته می شد.

پولشویی چیست؟

ایران در لیست سیاه

وضعیت اقتصاد ایران در بحث پولشویی چگونه است؟

اقتصاد ایران به دلایل متعددی با پدیده پولشویی مواجه است. پولشویی در اقتصاد ایران به سال های اخیر محدود نمی شود.

از جمله عواملی که می توان برای تعیین میزان پولشویی در اقتصاد ایران استناد کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش بزرگی از اقتصاد زیرزمینی و بخش خاکستری است

فرار مالیاتی گسترده در اقتصاد ایران

فقدان فرهنگ مالیاتی

قرار گرفتن ایران در مسیرهای ترانزیتی کالاهای غیرقانونی

بخش قابل توجهی از انواع کالاهای قاچاق و همچنین مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان

ضعف سیستم بانکی و عدم استقرار استانداردهای بین المللی بانکی در ایران و همچنین حساسیت کم دولت نسبت به پولشویی

پولشویی در ایران و اقتصاد ایران در لیست سیاه FATF قرار دارد

برای به دست آوردن یک تخمین قابل اتکا از میزان پولشویی در اقتصاد ایران، به نقل از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران می پردازیم. وی حدود دو سال پیش اهمیت تصویب چهار لایحه شامل جلسات استماع کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بیان کرد و در این گفت و گو درباره اهمیت تصویب چهار لایحه از جمله جلسات استماع کارگروه ویژه اقدام مالی صحبت کرد. (FATF) که طی آن وی در مورد اینکه چند نفر در ایران و در این مکان ها به پول دسترسی دارند صحبت کرد و تأیید شد که آنها از مزایای پولشویی برخوردار هستند. میلیاردها دلار پولشویی می شود. انجام می دهند

بیشتر بخوانید: نکات کاربردی برای انتخاب انتقال حقوقی در لندن

سخنرانی رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایران

به گفته رئیس مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در شش سال گذشته نزدیک به 6 میلیون حساب بانکی در ایران به دلیل کلاهبرداری و پولشویی بسته شده است.

نسبت کل نقدینگی به پول کثیف در اقتصاد ایران.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (علی عرب مازیار یزدی) با همکاری لیلا اتومچی در تحقیقی در سال 1395 در مورد محاسبه پول کثیف در ایران دریافتند که پولشویی تقریباً 30 سال در اقتصاد ایران معادل 11.8 درصد بوده است. از کل نقدینگی کشور

در ادامه بهتر است نگاهی به اظهارات وزیر اقتصاد بیندازیم: صاحبان بیش از 40 درصد اقتصاد ایران از پرداخت مالیات طفره می‌روند که این نیز بخش‌های کوچکی از تصویر بزرگ وسعت اقتصاد سیاه زیرزمینی است. سیاهچاله های مالی در اقتصاد ایران

خطر انتقال پول به انگلستان را کاهش دهید

با مشاهده ویدیوی کامل در این قسمت متوجه می شوید که پولشویی چیست و چرا ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفته است. همچنین نیاز به معاوضه قانونی برای اخذ مدارک تایید برای شما روشن خواهد شد. موضوعی که نام ایران روی آن بود که قدرت قانونی را دوچندان کرد.

در UK Exchange، ما بر این باوریم که مسئولیت ما ارائه اطلاعات واضح و محافظت از سرمایه شماست و در نتیجه تلاش می کنیم تا تمام مراحل قانونی را دنبال کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هرگز در فرآیند انتقال پول به شما آسیب نمی رسد. ما دائماً در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات با کیفیت و قابل اعتماد با نرخ های مناسب، انتقال پول به انگلستان را آسان کنیم.

شما می توانید هر روز بهترین قیمت ها (خرید و فروش نقدی و حواله بانکی پوند) را در وب سایت بورس اوراق بهادار انگلستان و کانال های رسانه های اجتماعی ما مشاهده کنید. همکاران ما در دپارتمان معاملات بورس انگلستان آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه می باشند.

اکنون برای خدمات مبادله در لندن تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: